tag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post2440737276786182029..comments2023-11-05T01:42:54.644-08:00Comments on antispiritualist: Kuran’a göre reenkarnasyon mümkün mü?antispiritualisthttp://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comBlogger33125tag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-52196554212569766842012-10-29T12:14:43.808-07:002012-10-29T12:14:43.808-07:00Reenkarnasyon düşüncesinin önceki milletlere gelmi...Reenkarnasyon düşüncesinin önceki milletlere gelmiş Peygamberlerin anlattığı ahiretin yanlış anlaşılması olduğunu düşünüyorum. Yani öldükten sonra diriltilip hesaba çekilmek mevzuunu anlayamayıp karıştırıp öldükten sonra tekrar doğucaz diye salladıklarını düşünüyorum.<br /><br />Ruh hakkındaki tartışmanızı bir yerden sonra okuyamadım açıkçası. Bir yerden sonra inatla aynı şeyleri yazıp durmuşsunuz, sadece üslup değişmiş. Herkes şunu kabul etmeli, kimse ½100 doğru olamaz. Kendi bildiğinizi kabul ettirme inadıyla tartışmanıza gerek yok. Belli bir noktadan sonra herkes neye inanmak istiyorsa ona inanacak, ille de benim dediğim doğru tavrını bırakmak en iyisidir diye düşünüyorum. Selametle.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00917552421137883521noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-32054638517108650012012-09-19T08:58:22.126-07:002012-09-19T08:58:22.126-07:00Orhan kardeş bloguna ulaşamıyoruz.Blog kaldırıldı ...Orhan kardeş bloguna ulaşamıyoruz.Blog kaldırıldı yazıyor Bir bak istersen çünkü senin blogda da güzel bilgiler var.<br /><br />Sevgilergercekelektronikhttps://www.blogger.com/profile/16678946851238726360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-19703991890976155542012-09-17T10:47:54.364-07:002012-09-17T10:47:54.364-07:00Daha önceki ruh ile ilgili tartışmaları irdeleyen ...Daha önceki ruh ile ilgili tartışmaları irdeleyen etimolojik, analitik ve kurani 15 sayfalık son çalışmamı tavsiye ederim. <br /><br />http://bakis-acisi-yoktur.blogspot.com/2012/09/egoizm-ruh-ve-kader.htmlorhanhttps://www.blogger.com/profile/08137841356721341474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-77739159433731793752012-09-17T10:47:26.619-07:002012-09-17T10:47:26.619-07:00Bu yorum yazar tarafından silindi.orhanhttps://www.blogger.com/profile/08137841356721341474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-91862992438541656432012-09-08T09:38:25.773-07:002012-09-08T09:38:25.773-07:00seinael kardeş selam,
O bahsettiğin ayette bahsi ...seinael kardeş selam,<br /><br />O bahsettiğin ayette bahsi geçen en düşük noktası, yaşlılığın en ileri safhasıdır.Ömrün en düşük ya da en basit noktası neresidir? Hiçbir şey bilmediğimiz (bebeklik) çağıdır.Zaten orada ilimden sonra bir şey bilmesin diye diyor yani o ilmi unutsun demektir.<br /><br />Nitekim yaşlılığın ileri safhalarında insanlar bildiklerini unutmaya başlarlar tıpkı bir bebek gibi bir çok şeyi bilmez hale gelirler hatta bazıları çocuklarını dahi unutur tanımaz.Ayette bahsedilen budur.<br /><br />Haksızlık mevzusuna gelince, cennet günah işlememiş veya günah işledikten sonra tevbe edip günahlarından arınmış insanlar için hazırlanmıştır.Bir çocuk günah işlememiş olduğundan cennete gitmesi normal bir durumdur.Zaten imtihana girmemiş.<br /><br />Ha dersen ki, ''imtihana girenlerin de ömürleri aynı değil'' Allah herkese imtihanı değerlendirecek bir ömür vermiştir.Hiç kimse ne kadar yaşayacağını bilemeyeceğinden hazır hayattayken fırsatı değerlendirmeli, en azından değerlendirmeye çalışmalıdır.<br /><br />Ha bu sefer de şöyle denebilir :) ''E öbür adam az yaşıyor bu haksızlık değil mi? '' :) bu dünya esas yaşam yeri değil ahiret de ruhların yaşadığı fantezi bir yer değildir.Gerçek hayat hem de bu dünyadan daha gerçek bir hayat çünkü orada bayatlama yok, kokma yok, ölmek yok :)<br /><br />Sevgiler<br /><br />gercekelektronikhttps://www.blogger.com/profile/16678946851238726360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-55743115587596487782012-08-28T09:28:52.768-07:002012-08-28T09:28:52.768-07:00Hac 5 ...Bununla birlikte içinizden bir kısmı öldü...Hac 5 ...Bununla birlikte içinizden bir kısmı öldürülüyor, yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor...<br /><br />Şununla ilintili olması mümkün:<br /><br />Yasin 68. Kimi uzun ömürlü kılarsak, onu yaratılışta gerisin geri çeviririz. Hâlâ akıllarını işletmiyorlar mı?<br /><br />Yaşlıları düşünelim. 100 küsur yaşından uzun yaşayanların bazılarında dökülmüş dişler yeniden çıkıyor, anal bölgedeki kaslar bebekkenki hale dönüyor ve bez kullanıyorlar. Psikolojik olarak da bebeksi davranışlar gösterebiliyorlar vs.<br /><br />antispiritualisthttps://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-53901557361854023552012-08-28T04:15:41.345-07:002012-08-28T04:15:41.345-07:00Allah baştan tüm insanlar içinde bu söylediğini ya...Allah baştan tüm insanlar içinde bu söylediğini yapabilirdi. Nasıl olsa kimin iyiliği, kimin kötülüğü tercih edeceğini biliyordu. Ama biz muhtemelen itiraz edecektik. Cımbızlamak konusunda çok haklısın bende Burak Özdemir'in ya da diğer ezoterik saçmalıkla piyasaya sürülmüş kitapların yazarlarının yaptıkları ikiyüzlülüğü biliyorum. Fakat özel durumda olan insanlara verilecek ikinci şans konusuna aykırı bir ayette bilmiyorum. Mesela sen yukarıdaki ayette "İçinizden bazıları ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevrilir ki" kısmını nasıl yorumlarsın?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-43770387952392867252012-08-22T07:47:40.265-07:002012-08-22T07:47:40.265-07:00Selam,
Niçin haksızlık olsun ki? Allah için zaman ...Selam,<br />Niçin haksızlık olsun ki? Allah için zaman söz konusu değil, herkesin özünü de en iyi bilen o. <br /><br />Cehennemliklerin ömrünü cehennemlik bir anında, cennetlik özü olanları da cennetlik bir anında sonlandırıyor işte.<br /><br />2. bir şansa dair ve reenkarnasyona hiçbir ayet yok Kuran'da, elbette bütünlük içinde, cımbızlanmadan, Kuran'ı Kuran'ın açıklamasına izin vererek bakıldığında...<br /><br /> antispiritualisthttps://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-53022271456208070162012-08-22T01:54:05.850-07:002012-08-22T01:54:05.850-07:00İslam'da Reenkarnasyon olmadığı konusunda, ins...İslam'da Reenkarnasyon olmadığı konusunda, insanların en çok aklına yatmayan bir düşüncede;<br /><br />"İslam'da reenkarnasyon yoksa genç yaşta/henüz günahlardan sorumlu olmayan bir yaşta, ölen bir çocuk, cennete gidiyorsa bu bana haksızlık olmuyor mu?" düşüncesi.. <br /><br />Bende böyle söyleyenlere, bu insanlara ikinci bir şans verilebileceğini söylüyorum. Ama Kur'an da tam olarak böyle bir ifade görmedim, kendi görüşüm.. belki Nahl süresi 70.ayet..<br /><br />“Allah sizi yarattı. Sonra sizi vefat ettirecek. İçinizden bazıları ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevrilir ki, bir ilimden sonra hiçbirşey bilmez olsun.” (Nahl- 70/16 - 70)<br /><br />ya da Hac süresi 5.ayet..<br /><br />"Ey insanlar! Ölümden sonra dirilme konusunda kuşku içinde olabilirsiniz. Ama şu bir gerçek ki, biz sizi bir topraktan, sonra bir spermden, sonra bir embriyodan/döllenmiş bir karışımdan, sonra ne olduğu kısmen belirli, kısmen belirsiz bir et parçasından yarattık ki, size açık-seçik beyanda bulunalım. Ve sizi rahimlerde, belirlenen bir süreye kadar dilediğimiz şekilde bekletiyoruz. Sonra sizi bir çocuk olarak çıkarıyoruz. Daha sonra da tam kuvvetinize ulaşmanızı sağlıyoruz. Bununla birlikte içinizden bir kısmı öldürülüyor, yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor. Yeryüzünü de sönmüş kül halinde görürsün. Nihayet onun üzerine suyu indirdiğimizde titrer, kabarır ve her güzel/bereketli çiftten bir şeyler bitirir." (Hac - 88/22 - 5)<br /><br />ve Zümer süresi 42.ayet<br /><br />"Allah, canları, ölümleri sırasında alır, ölmeyenleri de uykuları sırasında. Sonra, haklarında ölüm hükmü verdiklerini alıkoyar; ötekileri, belirlenen bir süreye kadar salıverir. Bunda, iyice düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır." (Zümer - 59/39 - 42)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-16742739892051429762012-08-12T10:26:34.981-07:002012-08-12T10:26:34.981-07:00Ruh konusunda yapılan tartışmalar bence anlamsızdı...Ruh konusunda yapılan tartışmalar bence anlamsızdır en azından şimdilik.Ruh konusunda herkesin ortaya koyduğu görüş aslında akla yatkın gelmekle birlikte gözden kaçırdığımız bir nokta var o da şu ayette belirtiliyor;<br /><br />Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir."<br /> İSRA SURESİ 85<br /><br />Evet bu ayetten anlaşılacağı üzere ruh hakkında fazla bir bilgimiz yok. O zaman bilmediğimiz bir şey hakkında tamam fikir beyan edebiliriz ama yersiz tartışmaya hiç gerek yoktur.<br /><br />Acaba ileride bilimsel araştırmalara paralel olarak, bize bilgi nasip olurmu? Orasını bilemem ancak ruh konusunda ne kadar bilgi edinirsek edinelim ''size az bir bilgi verilmiştir'' sözünden hareketle (haklılık ortaya koyacak kadar)yeterli bir bilgiye sahip olamayacağımız açıktır.Zira Kur'an sadece bize değil bizden sonraki kıyamet gününe kadar gelecek insanlara da hitap eder.<br /><br />Bu bağlamda ''size az bir bilgi verilmiştir'' sözü onları da kapsar.Bundan dolayıdır ki ruh konusunda hararetli tartışmalar bence yersizdir.<br /><br />Ayrıca Abdülaziz bayındır'ın ruh hakkında anlattıkları akla oldukça yatkın durmakla birlikte yine de şu ayeti zaman zaman hatırlamakta yarar var diye düşünüyorum;<br /><br />Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir.<br /> İSRA SURESİ 85<br /><br />Sevgilergercekelektronikhttps://www.blogger.com/profile/16678946851238726360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-21999071881670471692012-07-26T05:03:20.354-07:002012-07-26T05:03:20.354-07:00Bu yorum yazar tarafından silindi.dfsdfsdfsdfsdfhttps://www.blogger.com/profile/16639498273604701848noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-9008824036754240572012-07-26T05:01:05.793-07:002012-07-26T05:01:05.793-07:00Bu yorum yazar tarafından silindi.dfsdfsdfsdfsdfhttps://www.blogger.com/profile/16639498273604701848noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-92203457304171085302012-07-26T04:58:02.535-07:002012-07-26T04:58:02.535-07:00Bu yorum yazar tarafından silindi.dfsdfsdfsdfsdfhttps://www.blogger.com/profile/16639498273604701848noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-87939008904424060752012-07-21T02:35:54.607-07:002012-07-21T02:35:54.607-07:00Bu yorum yazar tarafından silindi.dfsdfsdfsdfsdfhttps://www.blogger.com/profile/16639498273604701848noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-68082034008037418672012-07-21T02:33:13.073-07:002012-07-21T02:33:13.073-07:00Bu yorum yazar tarafından silindi.dfsdfsdfsdfsdfhttps://www.blogger.com/profile/16639498273604701848noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-36856547904185112472012-07-17T16:39:32.603-07:002012-07-17T16:39:32.603-07:00Ben ruhla ilgili itirazlarına vurgu yaptım. Hem ay...Ben ruhla ilgili itirazlarına vurgu yaptım. Hem ayrıca Emre19(bilmemkaç)'ın da kabir azabı ve sair konularda yaptığı ve ortak kanaatleriniz üzerinde çok fazla yanlışlar var fikrimce. <br /><br />Kabir azabı var, istisnai cennete giren filan adam yok düşüncesindeyim ama bunları izah ve şerh çok fazla vakit alacak yazılarla olur, inşallah onları da ilerde halledeceğim. <br /><br />Bunların beslendiği kaynakları da hemen hemen biliyorum zaten, kurulan cümlelerin harf harf benzerliğinden. Neyse benim burada Allah rızası için sade ikaz vazifem vardı, kimseye bir şeyi ne kabul ettirmeye tevessül, teşebbüs veya tenezzül ederim; ne de kimseyi yola getirmek gibi haddi aşan tavırlara girişirim. <br /><br />Neyse ne, anlamak istemeyen anlamaz. Söyler geçeriz. <br /><br />İyi günler.orhanhttps://www.blogger.com/profile/08137841356721341474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-39087340198532674482012-07-17T14:54:04.806-07:002012-07-17T14:54:04.806-07:00Bu arada sana son birşey sormak istiyorum:
Aşağıd...Bu arada sana son birşey sormak istiyorum:<br /><br />Aşağıdaki ayetlerde kast edilen tüm insanlık diyorsun.<br /><br />Secde Suresi32/7-9<br /><br />“O, odur ki, yarattığı her şeyi güzel yarattı. Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı. Sonra onun neslini bir üsareden, hor görülen bir sudan oluşturdu. Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Ne kadar da az şükredersiniz!” <br /><br />Ve aynı zamanda anne karnında taşınma+ emzirme süresiyle ilgili ayeti dayanak alıp ruhun üflenmesi takriben 86. gün oluyor cenine diyorsun. Yani Secde Suresi'nde bahsedilen durumun bu 86. güne tekabül ettiğini söylüyorsun sanırım? Demek istediğim en baştan Adem'in yaratıldığı zaman gerçekleşiyor bu falan demiyorsun değil mi?<br /><br />Bu durumda senin benim reenkarnasyonla ilgili yazımda itiraz ettiğin nokta neydi?antispiritualisthttps://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-79901203365439829262012-07-17T13:20:27.730-07:002012-07-17T13:20:27.730-07:00Orhan,
Bir kere ben neden kasıtlı olarak bir şey ...Orhan,<br /><br />Bir kere ben neden kasıtlı olarak bir şey kırpayım? Ne saçma sapan sözler bunlar. Artık ya şu gereksiz saldırganlığından vazgeç ya da tartışma adabını bilmiyorsan, kendine hâkim olamıyorsan sana kimse burada zorla bir şey yazdırtmıyor. (Sadece bu yazıya yaptığın yorumlar için söylemiyorum bunu.) <br /><br />Yüzde yüz sonuca varamayacağımız birşey üzerinde boşa tartışıyor, zaman kaybediyoruz. Orada biçimlendirilen de yine Adem de olabilir. Senin söyleminin benzerini sana iade edeyim: o da biçimsiz değil heralde… Olay şu ki tüm bunlar aslında tam olarak tartışmamızın konusu bile değil, çıkış noktamız da bu değildi zaten. <br /><br />Defalarca söylediğim üzere, senin yorumunun doğru olduğunu varsaydığımızda da yine ortada hayalet gibi bedenden ayrı meleklerin semaya yükselttikleri bir ruh yok! Nokta.<br /><br />Bak:<br /><br />Ali İmran 49 Ben, çamurdan, kuş görünümünde birşey yapar, ona ÜFLERİM de Allah’ın izniyle kuş oluverir.<br /><br />Maide 110…. Benim iznimle çamurdan kuş görünümünde bir şey yaratıyor, içine ÜFLÜYORDUN da o benim iznimle kuş oluyordu….<br /><br />Ne demiştik ruh= bilinç, irade, insana yüklenen vahiy<br /><br />Aslında şu noktada hemfikiriz:<br />Ruh hayvanda olmayan ve insanı ondan farklı kılan bişi.<br /><br />Ama ruh bir hortlak, hayalet yani bedenden bağımsız var olabilen, kabir azabı çekebilen, melekler tarafından kolundan tutulup semaya götürülen, celseler aracılığıyla iletişim kurulabilen bir şey değil.<br /><br />Hayalet senin kafanda kurduğun bir figür demişsin bana ama yeri geldiğinde aslında tüm bu mesajlaşma trafiğine asıl sebep olan senin “… öyleyse meleklerin semaya götürdükleri şey nedir? Bedeni mi götürecekler?” söylemlerin. Ortaya koyduğun ruh beden düalizmi... Sen burada bildiğin bedenden bağımsız var olan bir hayaleti tasvir ediyorsun arkadaşım.<br /><br />Böyle bir şeye Kuran’dan delil falan getiremezsin, ancak kendi fantastik senaryolarını anlatırsın.<br /><br />Selametleantispiritualisthttps://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-18146827101528399452012-07-17T07:45:42.121-07:002012-07-17T07:45:42.121-07:00Senin içine ruh üfledi dediğin ve ademe izafe etti...Senin içine ruh üfledi dediğin ve ademe izafe ettiğin şeyden önce ayette geçen ve senin büyük ihtimalle "kırptığın" kelime nedir biliyor musun? <br /><br />"sevvahu"<br /><br />Bu kelime kim için kullanılıyor, o da mı sadece adem için? <br /><br />Senin dediğin şey doğru olsaydı yani bu cümlede adem anlatılıyor olsaydı, "hem sevvahu hem de nefeha" fiillerinin muhatabı adem olurdu. Bu ne demek peki? <br /><br />Hem Ruh üflenen kişi adem. <br />Hem de vücudu şekillenen adem. <br /><br />Yani bizim böyle değil, bizimki dank diye şekillenmeden var oldu. Sen bunu diyorsun. <br /><br />Ruh hisseden bir varlık değil, bakan varlığı görene çeviren, işiten varlığı dinleyene çeviren, düşünen varlığı tefekkür edene çeviren bir yazılım gibi. Allah'ın "emanet" diye tanıttığı şeydir. İnsanı hayvandan ayıran ve bunlardan mahiyet olarak farklı kılınmasını temine medar olan şeydir. <br /><br />Senin verdiğin ve kendine göre bir mantıkla anladığın ruhun içinde ruhun çalışması için bir varlık olması fikri ile benim anlattıklarımın alakası yok. <br /><br />Ben diyorum ki, bilgisayarın çalışması için yazılım gereklidir. Sen diyorsun ki, o zaman yazılım nasıl çalışıyor? İşte bu kadar mantıksız ve anlamadan gelen itirazlara cevap vermek ancak Allah rızası için yapılır. <br /><br />Hayalet senin kafanda kurduğun bir figür. Ruh kelimesi kuranda da geçer, ayetlerin ayeti izah ettiği sırayı izlersen bunun her canlıda olduğunu görürsün. Rüyaların nasıl oluştuğunu da anlarsın, gelecekten nasıl haber verdiğini de çözersin. <br /><br />Seni bilmem ama benim başıma çok böyle olay gelmiştir, gelenleri de tanırım, gelecekten haber vermekte olan rüyalar vardır doğru yorumlandığı müddetçe. Bu zaten kuranda Yusuf kıssalarında da geçer. Gelecekle ilgili bu hadiseler ruhsuz gayri kabil-i izahtır. <br /><br />Göklerin kapıları ayetlerde de geçmektedir. Senin anlayışınla bu ayetler havada kalmaktadır. Benim söylediğimle hepsi bir yere oturuyor.orhanhttps://www.blogger.com/profile/08137841356721341474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-37618503142867491482012-07-17T05:48:50.211-07:002012-07-17T05:48:50.211-07:00Orhan:
ve nefeha fîhi min rûhihî: ve üfledi "...Orhan:<br />ve nefeha fîhi min rûhihî: ve üfledi "onun" içine ruhundan<br />Ben buradan tüm insanlığı anlamıyorum. Hz. Adem'i anlıyorum.<br /><br />Kaldı ki daha önce de defalarca belirttiğim üzere tüm insanlığa ruh üflenmiş bile olsa bu senin dediğin gibi meleklerin alıp semalara uçurduğu bir hayalet değil. Ruh kelimesine "x" koy bak, bilinç-vahiy gibi bir anlama geldiğini rahatlıkla göreceksin.<br /><br />Anlaman için sana bir de şöyle anlatalım:<br /><br />İnsanın hissetmesi için içinde hayalet-hortlak taşıması gerekmiyor.<br /><br />Yok eğer gerekiyor dersen, o zaman da sana içinizdeki hortlak nasıl hisseder tek başına diye sorarlar.<br /><br />O zaman da şöyle demen gerekir "ruhların içinde de zıpırcık denilen yaratıklar vardır ve o sayede hissederler."<br /><br />Sonra zıpırcıklar nasıl hisseder diye bir soru gelir.<br /><br />O zaman da "zıpırcıkların için de Yipircik adlı ilahi varlıklar vardır, bu sayede hissederler"....<br /><br />Bu uydurmaların böyle sonsuza dek sürer gider.<br /><br />Selamlar.antispiritualisthttps://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-57228792509259288992012-07-17T02:56:50.833-07:002012-07-17T02:56:50.833-07:00Anlaşılamayan noktayı teşhis etmiş bulunuyorum.
...Anlaşılamayan noktayı teşhis etmiş bulunuyorum. <br /><br />Secde 7-9'u tekrar vurguluyorum, <br /><br />3 cümle yazdım. <br /><br />1. insanı yaratmaya çamurdan başlanılması. <br /><br />bana göre burada insanlıktan bahsediliyor, ama hadi diyelim ki burada adem mevzu-u bahsolunuyor. <br /><br />2. sonra "ONDAN NESLİNİ" yaratıyor, yani insanlığı. <br /><br />3. ruh üflenmesi <br /><br />neslini yarattı diyor, sonra nesline ruh üfleniyor. buradan nasıl bir mantıkla ADEM dahil olmuyor, adem ruhsuz kalıyor fikrini çıkarıyorsun anlayamıyorum. <br /><br />Yani ademle beraber tüm insanlığa teşmil edilecek şekilde cümlede "Summe sevvâhu ve nefeha fîhi min rûhihî" deniyor. <br /><br />Bak buraya dikkat edersen mesele çözülür. <br /><br />Sevvahu ve nefeha diyor değil mi? Yani şekillendirdi ve üfledi. <br /><br />Bunu aynı şeye dediğine göre, ruh üflenen nesne önce şekillendirildi demektir. Öyleyse şekillenen şeyler bütün insanlık olduğuna göre, ruh üflenen şeyler de tüm insanlıktır. <br /><br />Bu anlaşılması o kadar zor bir şey mi bilmiyorum ama çok açık bir şey olduğunu düşünüyorum. Diyor ki, şekle soktuk ve üfledik. Şekle soktuğu şey ne? Nesiller ve adem. Adem istisna değil. Hepsi şekle sokuldu. Ruh üflediği şey de şekle soktuğu şeyle yan yana kullanıldığı için şekle soktuğu şeyle aynı şey. Yani her insana aynı şey yapıldı. <br /><br />Yani burada inatlaşmak için mi konuşuyoruz, yoksa hakikati mi arıyoruz.orhanhttps://www.blogger.com/profile/08137841356721341474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-58024092370450745612012-07-17T01:40:19.371-07:002012-07-17T01:40:19.371-07:00Tartışmak güzel bir şey, güzel bir üslupla yapıldı...Tartışmak güzel bir şey, güzel bir üslupla yapıldığında…<br /><br />Eleştirim sorgulamana değil, üslubuna…<br /><br />Delil 1 itiraz: tamamen senin ön kabulun bir dayanağın yok. <br /><br />Delil 2 itiraz: Bu üç ayeti üsüste okuduğumuzda, eğer "sonra" ifadesini zaman olarak ele alırsak ilk topraktan yaratılan insanda ruh yokmuş anlamı gibi garip bişi ortaya çıkar.<br /><br />Delil 3 itiraz: Ahkaf 15’e göre, anne karnında taşınması+ emzirme süresi= 30 ay.<br /><br />Lokman 14’e göre emzirme süresi 24 ay <br /><br />Sonuç: “insan” 6 ay anne karnında taşınıyor.<br /><br />Bilimsel olarak döllenmeden itibaren 266 gun gebelik süresi.<br /><br />6 ay= 180 gün ve 266-180= 86 <br /><br />İlk 86 gun cenin insan değil diyorsun. Eyvallah. <br /><br />Zaten diğer ayetlere göre de (22:5, 23:14) gebeliğin ilk günleri nefs ya da insan değil. <br /><br />Sperm-> embrio-> mudga vs. 86 gün sonra "insan" denebilir aşamaya geliyor. <br /><br />Ama buradan yola çıkıp 86. Günde “ruh” üflendiğini söylemek de nereden çıkıyor? Ortada hiçbir delil yokken.<br /><br />Ayetlerden delil sunarak ancak şunu söyleyebilirsin: Nefsin (bilinç/ kişilik) ilk belirtileri döllenmeden yaklaşık 86 gün sonra ceninin beyninde zuhur ediyor.<br /><br />Sen ise ne yapıyorsun, elinde delil olmamasına rağmen 86. Günde cenine hayalet üfleniyor, sonra da vefat ettiğinde melekler bu ruhun koluna girip göklerde, semaya uçuyorlar <br />diyorsun:)antispiritualisthttps://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-21310348357531209092012-07-17T01:01:37.535-07:002012-07-17T01:01:37.535-07:00Evvela tartışmak istemiyorsan baştan söyle, ben de...Evvela tartışmak istemiyorsan baştan söyle, ben de uğraşmayayım boşuna, tek sabreden sen değilsin. <br /><br />Soru 3. Allah kime biçim verdi ve içine ruhundan üfledi?<br /><br />Cevap: Sadece ayetleri yazacağım. <br /><br />secde 7-9: <br /><br />-o yarattığını güzel yapıp, insanı yaratmaya çamurdan başladı. <br />-sonra onun neslini basit bir sudan yaptı. <br />-sonra ruhundan üfledi. sonra görme-işitme-gönül verdi. <br /><br />delil1: görme-işitme-gönül ruhla oluyor, bunlar her insanda var.<br />delil2: ruhun üflenmesinden önce "onun nesli"nden bahis var. <br /><br />ahkaf, 15 ve lokman, 14. ayetlere göre; <br /><br />-insanın sütten kesilme yaşı 24 ay(2 yıl)dır. <br />-annenin insanı taşıma süresi de 30 aydır. <br /><br />delil3: insanın anne karnında kalma süresi 6 aydır, kalan 3 ayda<br />ruh üflenmediği için insan değildir. <br /><br />muminun 14; <br /><br />-alak-mudğa-lehm(sürekli halaka fiiliyle)<br />-en son âhara halkan(başka bir yartılış ile) inşa ettik. <br /><br />delil4: "başka yaratılış"ın en son olması, secde 9u açıklamakta.<br />yani bu ruhun üflenmesi ve insan olunmasıdır. <br /><br />tüm ayetleri beraber düşününce hepsi destekliyor, ama seninkisi sadece bir yorumdur. <br /><br />hud 1: kuranın muhkem ayetleri allah tarafından açıklanır. <br /><br />senin yorumunla değil.orhanhttps://www.blogger.com/profile/08137841356721341474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-79970754436201134732012-07-16T15:36:03.213-07:002012-07-16T15:36:03.213-07:00Asıl sen dinlemiyorsun ve üstüne üstlük ayetler üz...Asıl sen dinlemiyorsun ve üstüne üstlük ayetler üzerinde derin düşünmüyorsun.<br /><br />Soru 1. Yaratılışına çamurdan başlanan insan kim? <br />Cevap: Adem. Nokta.<br /><br />Soru 2. Kimin nesli bir üsareden oluşturuldu?<br />Cevap: Adem. Nokta.<br /><br />Soru 3. Allah kime biçim verdi ve içine ruhundan üfledi?<br />Cevap: Adem. Çünkü yaratılışına çamurdan başlanan ve nesli üsareden oluşturulan ilk insan= Adem<br /><br />Konu hakkında Kuran’dan ayet yazmadığın gibi, yok melekler ruhu alırmış da semaya götürürmüş de hikayelerine hiçbir dayanak sunmuyor, üstüne üstlük sana sabırla cevap verene ukala cevaplar yazıyorsun. Hiç yakışık almıyor Orhan.<br /><br />Selamantispiritualisthttps://www.blogger.com/profile/15609385003276097853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8788806445113832627.post-26501548898238046302012-07-16T14:54:11.161-07:002012-07-16T14:54:11.161-07:00Yav kardeşim sen beni dinlemiyorsun galiba.
Verd...Yav kardeşim sen beni dinlemiyorsun galiba. <br /><br />Verdiğin ayette insanın yaratılışı anlatılıyor, bu her insan için geçerli. Yani insanın yaratılış kanunu anlatılıyor. Onun adem için olduğunu da nereden çıkarıyorsun? Adem mi demiş? Hayır, insan demiş. <br /><br />1. Adem de aynı aşamalarda yaratılıyor, tek fark rahimde değil, dışarda bir yerde. <br /><br />2. İsa da aynı şekilde yaratılıyor, tek fark yumurtanın döllenmesi erkeksiz oluyor, sonra yine ruh üfleniyor. <br /><br />3. İnsanlar da aynı şekilde, tamamen döllenmeden sonra şekil alıyorlar, sonra ruh üfleniyor. <br /><br />Yani anlamsız kalacak bir durum yok. Ruh insanın bir parçası ve insan olmasını sağlayan önemli bir unsurudur. <br /><br />Herkesedir deyince adem niye ruhsuz kalsın? Yani anlaşılması zor bir şey söylemiyorum. Ama aynı şeyleri tekrarlıyorum. <br /><br />Bedenin oluşma şekli nasıl olursa olsun, ister dış ortamda döllenme olsun(adem), ister dış etkenlerle içerde döllenme olsun ve gelişsin(isa) veya içerde normal döllenme ve gelişme olsun(normal) her insana ruh üflenir. Anlamsız veya eksik bir şey kalmıyor, bilakis ruhsuz düşünürsen diğer ayetleri anlamsız kılarsın. <br /><br />Meleklerin götürdüğü şey, rüya mekanizması, uykuda vefat edilmek, hayvandan derece değil mahiyet farkı olması gibi meseleler senin görüşüne göre tamamen boşluktadır. Ancak ruhu bunlara koyunca "cuk" diye oturuyor. <br /><br />İnşallah anlatabilmişimdir.orhanhttps://www.blogger.com/profile/08137841356721341474noreply@blogger.com